Arheolog na študentski praksi

Avtor prispevka: Davor Pečar


Arheologovo delo ob stereotipnemu brskanju po plasteh zemlje zajema tudi druge oblike, zato je prav, da se študentje arheologije seznanimo z drugimi vedami ter institucijami, s katerimi tako ali drugače sodelujemo oziroma so na različne načine vpete v arheološko znanost. V 3. letniku študija arheologije moramo študentje opravljati praktično usposabljanje v različnih inštitucijah, predvsem v muzejih. Da bi to nujno zlo čim prej opravil, sem izrabil Muzej novejše zgodovine Slovenije, saj sem se tu najlažje dogovoril za majski termin. Kot arheolog sem večino časa preživel na različnih izkopavanjih, tako da mi je bilo muzejsko delo v ožjem pomenu neznano. Vendar pa sem že v prvih dneh usposabljanja spoznal, kako izjemna priložnost se mi je ponudila. V Muzeju smo skupaj s kolegi študenti dobili vpogled v samo delo, prav tako pa so nas povabili na voden ogled po muzejskem foto arhivu ter na ogled v depo likovnih in muzejskih zbirk. S tem so nam v Muzeju odprli vpogled v gradivo, ki ga hranijo, obenem pa so tudi razložili naravo in pomen svojega dela. Izjemne fotografske zbirke, ki jih hranijo v foto arhivu predvsem pa, ko v rokah držiš foto album star prek 150 let, ti vzamejo sapo, saj nek povsem drug čas stopi tako rekoč neposredno pred tebe. Tudi podatek, da Muzej novejše zgodovine Slovenije hrani eno od dveh posmrtnih mask Josipa Broza – Tita nam pove, kako pomembno gradivo je shranjeno v tej ustanovi. Deset dnevno delo, ki sem ga opravljal v Cekinovem gradu, ni bilo samo ”nabijanje” ur, ampak izjemna izkušnja od katere sem odnesel mnogo več, kot pa sem s svojim delom vrnil.  Zelo na kratko bi še omenil delo, ki sem ga opravljal: urejal sem del fotografske zbirke fotoreporterja Marjana Cigliča – v grobem gre za urejanje, raziskovanje, dokumentiranje in digitalizacijo zbirke.

Rad bi se zahvalil vsem uslužbencem Muzeja, ki si mi tako ali drugače omogočili vpogled v njihovo delo in vljudno pokazali bogato zbirko muzejskih depojev. Posebej pa bi se še zahvalil višji kustosinji Jožici Šparovec, saj je bila kot mentorica v času mojega praktičnega usposabljanja na voljo za vsa vprašanja in seveda v ogromno pomoč pri opravljanju dela.

Davor

Davor pri raziskovalnem delu z negativi fotografa Marjana Cigliča.

 

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: