Muzejski drobci o umetnosti in prvi svetovni vojni (2. del)

Po vseh evropskih državah je vojna propaganda spretno izkoriščala domoljubna čustva in pogosto širila stereotipe o nasprotnikih. Pri tem so bile zelo pomembne tudi podobe na razglednicah. V avstro-ogrski monarhiji so jih risali tudi slovenski slikarji: Maksim Gaspari, Anton Koželj, Hinko Smrekar in Ivan Vavpotič. Med njihovimi motivi so prevladovale melanholične podobe slovesa vojakov od žena, družin in domov. Takšni razpoloženjski toni, podprti z domoljubno poezijo, so z redkimi izjemami, do konca vojne povsem prevladali. Razglednice so služile tudi za zbiranje dobrodelne pomoči beguncem, vojnim invalidom, vojaškim sirotam in drugim, ki so med vojno živeli v pomanjkanju.

 

R4

Maksim Gaspari, Lastovka gnezdi kot lani v podstrešju, Razglednica iz serije Vojska v slikah (št. 57, 4. skupina, junij 1915), poslana vojaku Valentinu Kržišniku, 28. 9. 1916. (Hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije).

 

V sredo 18. maja ob 18. uri bomo v Muzeju novejše zgodovine Slovenije odprli likovno razstavo umetnika Damijana Stepančiča, ki pod naslovom Dve zgodbi – dva obraza, pripoveduje o človeških usodah v vojni, prvi svetovni vojni.

Vljudno vabljeni!

vabilo Stepančič

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: