Edi Šelhaus: fotografski utrinki

Fotografija prikazuje prizor s snemanja filma Stara zaveza/Il vecchio testamento (režiser Gianfranco Parolini, Cineproduzioni Associate, Rim, C.F.F.P., Pariz, 1962) pri Gramozni jami v Ljubljani avgusta 1962. Kulise za Jeruzalem je postavil Filmservis po osnutkih arh. Nika Matula, ki je v tem času za isto lokacijo s Filmservisom pripravil in priredil kulise še za dva filma – Upornik/Solo contro Roma (režiser Luciano Ricci, 1962) in Leto 79/Anno 79: La distruzione di Ercolano (režiser Gianfranco Parolini, 1962).

O snemanju Stare zaveze in drugih koprodukcijah objavljamo odlomek iz besedila Metke Dariš iz slovenske Kinoteke:
“V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so v tedanjo Jugoslavijo začeli hoditi tuji producenti, ki so iskali slikovite lokacije in ugodne pogoje za snemanje svojih filmov. Podjetje Filmservis jim je zagotovilo tehnične storitve in delovno silo slovenskih filmskih delavcev, ki so – zaradi zaslužka in pridobivanja izkušenj – radi sprejemali delo. Slovenski filmarji so se na teh produkcijah naučili svojega poklica in dodobra izpilili veščine, ki jih v tedanji slovenski filmski produkciji niso mogli. Tudi Matul je tako postal scenograf in sodelavec pri filmih cele vrste tujih producentov, ti pa so kmalu spoznali in visoko cenili Matulove sposobnosti, zato so ga pogosto vabili k sodelovanju.
Največji tak Matulov dosežek je bilo snemanje treh psevdozgodovinskih filmov za italijanske producente. Za filme Upornik (Solo contra Roma, Luciano Ricci, 1962), Stara zaveza (Il vecchio testamento, Gianfranco Parolini, 1962), in Leto 79 (Anno 79: La distruzione di Ercolano, Gianfranco Parolini, 1962) je pri Gramozni jami postavil Jeruzalem, Rim in Herkulanum. Režiser Parolini je izjavil, da so bili večje filmske kulise in prizorišča snemanja le še tisti za filma Ben Hur in Kleopatra, producent Mario Maggi pa je bil navdušen nad Matulovimi sposobnostmi in je prostodušno priznal, da bi za podobno delo v Italiji ali drugje potrebovali dvakrat več časa in štirikrat več denarja. To so bile res megalomanske produkcije. [….] V masovnih prizorih je sodelovalo tudi po 1500 statistov, v puljski areni, kjer so snemali prizore iger in dirk, kar 4000. Matul je presegel zahteve in pričakovanja producentov, poskrbel je za najmanjše detajle, od številnih različic oken na fasadah, do pohištva in poslikav, celo vodo je dal napeljati v okrasne bazene in fontane. Velikanske prihranke pri času in denarju je dosegel s predelavami osnovnih gradenj, postavitev in opreme. Za seboj je imel ekipo izurjenih izvajalcev in obrtnikov, ki so omogočili tak način dela in hitre preureditve. [………….] Gianfranca Parolinija je Matul tako navdušil, da ga je k sodelovanju povabil še večkrat in sta nazadnje skupaj posnela kar sedem filmov. Matul je s Parolinijem in drugimi tujimi režiserji snemal na številnih lokacijah po Sloveniji, tedanji Jugoslaviji, na Madžarskem, v Singapurju, Hong Kongu, na Tajskem, Malti, tedanjem Cejlonu, v Turčiji in Kanadi«.


V prihodnjih tednih Vas vabimo k prebiranju fotografskih zgodb z razstave pod #utrinki!


Fotografija je del razstave Edi Šelhaus: Fotografski utrinki, katere otvoritev bo jutri, v sredo 20. februarja 2019 ob 18. uri v Galeriji “S” na Ljubljanskem gradu. Več o razstavi pa lahko preberete tudi tu.

vabilo

Avtorica prispevka: Jožica Šparovec

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: